The triad training, affective mediation, and organization and its influence on communication in an itinerant exhibition

Authors

  • André Perticarrari Perticarrari Departamento de Ciências e Matemática Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo, câmpus São Paulo Rua Pedro Vicente, 625, São Paulo, São Paulo, Brasil http://orcid.org/0000-0002-8200-5854
  • Alessandra Augusto Instituto de Biociências Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho”, UNESP, câmpus São Vicente Praça Infante Dom Henrique s/nº, São Vicente, São Paulo, Brasil http://orcid.org/0000-0001-7002-9042
  • Paulo Victor Leme Mantoan UNESP/CAUNESP/Câmpus Jaboticabal. Mestrando.

DOI:

https://doi.org/10.22600/1518-8795.ienci2021v26n2p01

Keywords:

mediation, non-formal education, reflective training

Abstract

Informal educational settings become more representative in society from day to day, as spaces for science communication. This study evaluated the mediation process, verifying how reflective education interfered in that process and the organization of the exhibition. Visits were categorized through the methodology of “Learning-Talks” by Sue Allen. We verified that the occurrence of different conversation categories varied in the different moments of the exhibit with greater intellectual and affective visitor engagement, a reflex of explainer’s actions, and exhibition structuration. Training, affective mediation, and organization form an inseparable triad and should be the focus of institutions working with scientific communication.

Author Biographies

André Perticarrari Perticarrari, Departamento de Ciências e Matemática Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo, câmpus São Paulo Rua Pedro Vicente, 625, São Paulo, São Paulo, Brasil

Doutor em Ciênicas, Professor do Departamento de Ciências e Matemática, área Biologia. É tembém professor do programa de Mestrado Profissional em Ensino de Ciências e Matemática.

Alessandra Augusto, Instituto de Biociências Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho”, UNESP, câmpus São Vicente Praça Infante Dom Henrique s/nº, São Vicente, São Paulo, Brasil

Doutora em Ciências do Instituto de Biolciências da UNESP. 

Paulo Victor Leme Mantoan, UNESP/CAUNESP/Câmpus Jaboticabal. Mestrando.

Mestrando, Centro de Aquicultura da UNESP.

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Published

2021-08-31

How to Cite

Perticarrari, A. P., Augusto, A., & Mantoan, P. V. L. (2021). The triad training, affective mediation, and organization and its influence on communication in an itinerant exhibition. Investigations in Science Education, 26(2), 01–16. https://doi.org/10.22600/1518-8795.ienci2021v26n2p01