Aesthetic dimension about tropical forest in ecology teaching

Authors

  • Tatiana Seniciato Programa de Pós-graduação em Educação para a Ciência Faculdade de Ciências, Universidade Estadual Paulista, Campus de Bauru. São Paulo.Brasil. Telefones: (14) 9784-4666. End. Av Affonso José Aiello, 6-55, Lt 05 e 06, Cond. Spazio Verde, Vl. Aviação, CEP 17018-520, Bauru/SP.
  • Osmar Cavassan Departamento de Ciências Biológicas Programa de Pós-Gradução em Educação em Ciências. Faculdade de Ciências, Universidade Estadual Paulista, Campus de Bauru. São Paulo. Brasil. Telefone: (14) 3103-6078
  • Ana Maria de Andrade Caldeira Departamento de Educação Programa de Pós-graduação em Educação em Ciências. Faculdade de Ciências, Universidade Estadual Paulista, Campus de Bauru. São Paulo. Brasil. Telefone: (14) 3103-6077

Keywords:

ecology teaching, graduation on biological science, aesthetic dimension, aesthetic values, semiotics.

Abstract

The research analyzes the aesthetic dimension on teaching about natural environment on Ecology disciplines. The semiotics of Charles Sanders Peirce guided data analysis, regarding to suggested values on the answers of interviewees. The analysis has revealed that, in terms of methodological approaches, Ecology instructors tend to valorize scientific and objective criteria, demonstrating a certain embarrassment on including aesthetic dimension in their teaching, although they recognize the relevance of aesthetic dimension for ethic implications on teaching and for the conservation of natural environment.

Published

2016-09-14

How to Cite

Seniciato, T., Cavassan, O., & Caldeira, A. M. de A. (2016). Aesthetic dimension about tropical forest in ecology teaching. Investigations in Science Education, 14(2), 163–189. Retrieved from https://ienci.if.ufrgs.br/index.php/ienci/article/view/354